Chassinummer finns instansat i torpedväggen omedelbart
till vänster om huvlåset framifrån räknat. Modellbeteckningen sitter
till höger om samma lås på en matt platta av aluminium som nitats fast.
Denna visar bara de första siffrorna, 105.03 eller 105.05 för högerstyrda
bilar.
Siffrorna kommer från Centro Documentazione Alfa Romeo
och Sig. Elvira Ruocco.
Det finns ett register på Internet med över 850 bilar
och deras nuvarande ägare från hela världen. Adressen ärwww.veloce.se
Letar du reservdelar till din klassiska Alfa Romeo på
Internet vänder du dig med fördel till www.highwoodalfa.com
1966
LHD 3288 chassinummer: 105.03.660008 * t.o.m. 663298
RHD 108 chassinummer: 105.05.71.0001 t.o.m. 71.0108) * Bilar med lägre chassinummer än 660008 var troligen prototyper.
Den äldsta kända bilen har nummer 660012.
Mars 1966 Duetto visas för första gången på Geneva
Motor Show. I stort sett omedelbart ändras damasken över växelspaken
till vinyl. Vidare ersätts radions täckplåt från Alfa Romeomärket
till Pininfarina
Nov. 1966 Vid Turin Motor Show visade Alfa Romeo sin
nya hardtop. Man hade helt enkel lyssnat på kunderna och lagt till en
kromad list runt bakrutan.
1967 Servo från Bonaldi kan fås som extrautrustning
sommaren 1967. Därefter såg Duetton likadan ut tills produktionen upphörde
under 1967. Alfa Romeo tillverkade senare en handfull bilar ytterligare,
den sista under 1970.
If you have any comments, please send an E-mailTop